Varm vintrig soppa, våfflor med grädde och sylt och en god vän. Kan inte bli trevligare

food,sop1.jpg
En härlig och vitaminrik vintersoppa

Jag fick besök av en god vän idag. Det känns så trevligt att laga lite enkel mat och sedan äta tillsammans.
Det är märkligt hur lätt man både kan tala och vara tysta i goda vänners lag.
Jag tackar ofta Gud för maten. Det är så lätt att glömma att vara tacksam för den mat man har. Alla har inte mat på bordet varje dag. Men det har vi i vårt land.

Maten smakade så bra. En vintrig grönsakssoppa/gryta med vitlöksbröd, lite riven ost och kall mjölk. Tänk att något så enkelt kan smaka så bra…
foos,vå.jpg

Till efterrätt åt vi nygräddade våfflor med grädde och sylt. Är inte det bland det godaste som finns?
Efter maten smög vi ner i soffan och tittade på Schrek. Den första filmen skall det vara tycker jag. Det var härligt. Ute snöade det och var kallt. Inne var det varmt och mysigt.
Jodå, lite godis blev det allt också. (skratt)

Jag är inte rik på något sätt. Men idag kände jag mig rik och välbeställd, igen

Tack gumman för besöket. Det var så trevligt

M…

© Ingen återpublicering av material från denna blogg i någon form är tillåtet utan uttryckligt tillstånd av författaren

Det här inlägget postades i Mat & dryck, Vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

