Det snöar det snöar, oj vad det snöar

vinter9.jpg

Tänk, jag tycker om att det snöar mycket. Visserligen får man skotta fram det mesta utomhus. Men det känns rätt trevligt när grannar och vänner hjälps åt för att skotta fram bilar och gångvägar. Lite bökigt att promenera när snön ligger i driver kanske. Men det går bra bara man kommit igång. Ja det känns verkligen trevligt och mysigt med vintern. Underbart att vi i vår del av världen fått fyra årstider. Det är riktigt lyxigt tycker jag.

animal,ko.jpg

Småfåglar får mat från boende i mitt område. Själv har jag talgbollar vid fönstret. Där sitter blåmesar, talgoxar och nötväckor och hackar och äter. Också en liten koltrast har hittat hit. Han äter lite sen ligger han där stilla. Jag tror att han känner värmen innifrån och tycker det är skönt

M…

© Ingen återpublicering av material från denna blogg i någon form är tillåtet utan uttryckligt tillstånd av författaren

Det här inlägget postades i Vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

