Tänk att det finns så många underbara färger

kläder,ull1.jpg

Ser lite rörigt ut, men nyfärgat sommargarn ser ut så hos mig

Det är underbart att det finns så många fina färger och så härliga ullgarner. Själv älskar jag att sticka. Har hunnit med en hel del denna vackra vita och kalla vinter. Tröjor tar ett par veckor. Men vantar och sockor stickar jag på ett par kvällar.

Jag föredrar naturfärgade garner. Helst i jordfärger, färgade med alla möjliga saker från skog och mark. De naturliga färgerna är verkligen en fröjd för ögat
Lite lust, en korg full av garn och sen är det bara att sätta igång. Jag personligen stickar aldrig i konstmaterial. Naturmaterial känns mycket skönare.
Många gånger har jag med tacksamhet tänkt på våra får, lamm och getter som ger, inte bara mjölk, ost och kött, utan också så fin ull. Så fint ordnat allt är.

kläder,s2.jpg    

Ja ull går åt som smör här mellan varven. Och så här fint kan det bli

M…

© Ingen återpublicering av material från denna blogg i någon form är tillåtet utan uttryckligt tillstånd av författaren

Det här inlägget postades i Färg, Garn. Bokmärk permalänken.

Kommentera

