Yammy yammy, chocklad med vispgrädde och smörgås

food,drink,ch2.jpg           food,sanw4.jpg

Bland det godaste som finns är varm chocklad med vispgrädde och en smörgås när man varit ute i vinterkylan.

Skridskorna hänger i hallen och används nästan varje dag på isbanan nu. Det är så mysigt att åka en sväng själv eller med goda vänner. Till musik åker vi. Jag brukar bli så inspirerad att jag vågar mig på både piruetter och sidskär. Visst faller jag ibland. Men inte alltid. Då blir jag i hemlighet lite stolt över mig själv och tänker att jag kanske skulle ha satsat på en skridskokarriär. Men de tankarna försvinner snabbt när jag ramlar eller när jag tar av skridskorna igen.

Hemma är det sen ljuvligt att dricka varm chocklad med vispgrädde och smörgås. Det är som om allt smakar bättre efter en skridskotur. Ja av åker kläder och skor. På åker mjuka kläder och raggsockor. Sen är det bara att koka chocklad, vispa grädde, riva lite chocklad på toppen och göra en god smörgås. Bästa vännen blir sen soffan, en bok eller som ibland, TV:n. Ja, om man inte får gäster med sig hem. Fast det förstås, Jesus är alltid med mig…

M…

© Ingen återpublicering av skrivet material från denna blogg i någon form är tillåtet utan uttryckligt tillstånd av författaren

Det här inlägget postades i Mat & dryck, Vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

